Pemantauan Pelaksanaan PROTIM 2013

Pagi tadi saya sekali lagi mendapat surat 'cinta' daripada PPD.  Pada hari sebelumnya saya mendapat 'call' daripada GB. Semuanya tentang pemantauan pelaksanaan PROTIM bagi tahun ini. GB memaklumkan pegawai PPD akan datang memantau pada hari Isnin, 15 Julai 2013 ini. (Lusa ler tu...)


Saya sudah maklum tentang perkara ini pada hari Khamis lagi, tetapi kerana belum mendapat apa-apa surat secara rasmi, maka saya 'buat-buat tak tahu' sahajalah.




Di dalam surat tersebut dinyatakan pihak sekolah perlu melengkapkan fail-fail yang berkaitan. Pihak sekolah di sini bermaksud Penyelaras PROTIM (sayalah tu...)


Saya telah pun hampir 95% siap mengemaskini fail-fail PROTIM.


Senarai semak pemantauan yang saya sediakan adalah sama seperti senarai semak Pemantauan Pelaksanaan PROTIM 2012.

  1. Fail rasmi -surat menyurat, pekeliling, surat pelantikan
  2. Fail Induk - carta organisasi jawatankuasa PROTIM sekolah, jadual waktu guru-guru PROTIM, minit mesyuarat yang berkaitan dengan PROTIM, laporan program/aktviti
  3. Fail data/keputusan ujian - borang 1, 2 dan 3
  4. Koleksi soalan ujian PROTIM- praujian, pascaujian
  5. Modul PROTIM
  6. Panduan guru

Harap segalanya berjalan dengan lancar. Amin.


Terima Kasih